Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na celu doradzanie oraz kontrolę działań pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Należy pamiętać, że to na pracodawcy ciąży obowiązek stworzenia służby bezpieczeństwa. Ponadto właściwy inspektor pracy może nakazać utworzenie służby bhp, albo zwiększenie liczby pracowników tej służby, jeżeli jest to uzasadnione.
Służba bhp ma za zadanie doradzać i kontrolować pracodawcę. Zakres czynności służby bhp został określony w § rozporządzenia w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, a także innych aktach prawnych. Poszczególne zadania, jakie wchodzą w zakres pracy specjalisty ds.
BHP mogą jedynie nieznacznie różnić się detalami, ogół bowiem obowiązków, jak i zakres pełnionych zadań jest taki sam dla każdego zakładu pracy, niezależnie od branży, w jakiej ów działa. Bezpośrednim przełożonym specjalisty ds. ZAKRES OBOWI ĄZKÓW INSPEKTORA BEZPIECZE ŃSTWA I HIGIENY PRACY SĄDU REJONOWEGO GDA ŃSK-PÓŁNOC W GDA ŃSKU Do zakresu obowi ązków inspektora słu Ŝby bezpiecze ństwa i higieny pracy nale Ŝy w szczególno ści: 1. Dodatkowo inspektor BHP musi się cały czas doszkalać, do czego jest zobligowany przepisami prawnymi.
Obowiązki inspektora BHP. Jakie są obowiązki pracownika w zakresie BHP? Kodeks pracy, tekst jedn. Przedsiębiorca zatrudnienie nowego pracownika musi poprzedzić szkoleniem w zakresie BHP, które będzie dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy.
Koszty działań podejmowanych przez pracodawcę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w żaden sposób nie mogą obciążać pracowników.
Pracodawca zobowiązany jest znać w zakresie niezbędnym do wykonania ciążących na nim obowiązków, przepisy o ochronie pracy, w tym przyczyny i zasady bhp (art. 2§ 3). Co zawiera zakres obowiązków pracownika? Zakres obowiązków pracownika jest powiązany z rodzajem pracy określonym w umowie. Zaś określenie konkretnych zadań na danym stanowisku często znajduje się w odrębnym dokumencie, w którym zakres czynności sporządza się przez wypunktowanie obowiązków, które będą należały do pracownika.
Podstawą do sporządzenia tego typu dokumentu jest art. Wszystkim nowo zatrudnionym pracownikom lub zmieniającym stanowisko pracy udziela szkolenia wstępnego– instruktażu ogólnego. Jak powinien wyglądać zakres obowiązków pracowników? Szkolenie powyższe dokumentuje wydanym zaświadczeniem.
Czy należy każdemu pracownikowi imiennie przygotować zakres obowiązków, mimo że wykonują podobne czynności? Czy kierownicy poszczególnych komórek muszą mieć zakresy obowiązków imienne? Czy należy bardzo dokładnie opisywać każdą czynność wykonywaną przez pracownika? Odpowiedź: zakres czynności jest konkretyzacją rodzaju pracy wskazanego w umowie o pracę i nie może wykraczać poza wskazane tam ramy i być stosowany w celu obejścia przepisów o wypowiedzeniu zmieniającym.
Niedopuszczalne jest zatem nowe ustalenie obowiązków pracownika przez jednostronną zmianę zakresu czynności przez pracodawcę. Szczegółowy zakres obowiązków, jakie mamy wypełniać na danym stanowisku pracy, określa pracodawca (art. pkt. kodeksu pracy). Szef musi poinformować nas o tym, czym będziemy się zajmować. Nie może pociągnąć nas do odpowiedzialności za źle wykonaną pracę, jeśli nie przedstawi nam naszych obowiązków.
Prowadząc szkolenie wstępne ogólne bhp pracowników należy przekazać im informacje na temat ich obowiązków i uprawnień odnoszących się do bezpieczeństwa pracy. Podczas tego szkolenia pracownicy powinni poznać nie tylko swoje powinności w zakresie bhp ale również powinności pracodawców i komórek organizacyjnych zakładu pracy.
Ta wiedza przyda Ci się na szkoleniach BHP czy w sytuacjach, w których musisz zwrócić pracownikowi uwagę. Będzie też poważnym argumentem w sytuacjach z tzw. Opierając się na nich, odeprzesz każde próby bojkotowania BHP! Poznaj obowiązki pracownika w zakresie BHP. Komunikatywność, otwartość na zmiany, chęć podejmowania własnej inicjatywy to cechy mile widziane u specjalisty ds.
W tym zawodzie niezbędna jest znajomość przepisów BHP oraz PPOŻ. Dodatkowym atutem są uprawnienia Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej. Zatrudnienie można znaleźć w wielu miejscach. Sprawdź oferty pracy.
Dbałość o bezpieczeństwo i higienę pracy to jeden z podstawowych obowiązków pracodawcy. W większych firmach w spełnieniu tej powinności pomaga szefowi tzw. Przyjrzyjmy się, kto ma obowiązek ją powołać i jak wygląda jej działalność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.