piątek, 9 lipca 2021

Zużycie prądu na osobę

Chcesz żeby Twoja firma mniej płaciła za prąd? Artykuł przedstawia średnie zużycie energii elektrycznej w Polsce przez gospodarstwo domowe. Faktura za prąd średnio to… Polskie gospodarstwa domowe wydają średnio 2złotych na miesięczny rachunek za prąd elektryczny. Taka konkluzja daje do myślenia.


Piec dwufunkcyjny z pompą zasilającą w środku , komputery zmywarka ,lodówka,tv.

Przy aktualnych cenach prądu, wychodzi około 170zł za rok użytkowania lodówki. Drążąc dalej ten temat, do końca roku powinienem przeprowadzić pomiar na zgoła odmiennym sprzęcie – chłodziarka Husqvarna, wiekowa… ponad lat, z grubą warstwą szronu wewnątrz. Ile wynosi średnie zużycie prądu na jedną osobę? Konsumpcja a produkcja energii.


Wówczas zużycie pozostało na niemal tym samym poziomie, pomimo że PKB wzrosło o ponad. Zmniejszył się jednak o wolumen produkcji. W na oświetleniu nie wygenerujemy zbyt dużego zużycia.


Zużycie na mycie szt.

Silniki (poza elektrycznymina kW) szt. Warsztaty remontowe, kowalskie obrabiarka, palenisko itp. Tabela Przeciętne normy zużycia wody w zakładach przetwórstwa rolno-spożywczego Lp. Wystarczy zmienić sprzedawcę prądu na takiego, który oferuje dużo lepsze warunki.


Niełatwo jest odpowiedzieć na to pytanie, gdyż wiele czynników wchodzi w grę. I wynosiło 76kWh, a w grupie II 83kWh (czyli różnicy na korzyść grupy I). Dokładnie sprawdziłem - zmywarka na jedno mycie poświęcała 2-KWh gdzie KWh szło na działanie pompy przez całe mycie, a 1-KWh szło na dodatkowe podgrzewanie, czyli cały koszt prądu na jedno mycie nie przekraczał zł. Moje dobowe zużycie prądu na dzień dzisiejszy według licznika wynosi ok.


Po pomiarach bojler zużywa kWh na dobę, komputer nieco ponad kWh, a reszty jeszcze nie sprawdziłem. Obserwuje i czekam na. Jak miałem czasy podawania ustawione dosyć niskie 9-10s to piec hulał prawie cały czas, zaoszczędziłem troszkę na opale a na prądzie dopłaciłem. Jak odłączyłem czajnik bez przewodowy to dopiero zauważyłem różnicę.


Należy mieć na uwadze, że kalkulator obliczy jedynie maksymalne zużycie prądu dla danego urządzenia, np. Rachunki za prąd z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe? Poszukaj źródeł oszczędności! Biorąc pod uwagę ostatnią dekadę, zużycie energii elektrycznej w przeciętnym gospodarstwie domowym w Polsce wzrosło o.

Powód jest prosty – ilość urządzeń elektrycznych w domu znacznie wzrosła i, niestety, nie pomógł tutaj fakt, że nowoczesne urządzenia zużywają coraz mniej. Kalkulator kosztów zużycia energii elektrycznej. Podajesz cenę jednego kilowata (kWh). U mnie około 2kWh miesięcznie, osoby i od niedawna dziecko. Z większych obciążeń - elektryczny piekarnik w kuchence i ogrzewacz wody 5kW.


Maksymalne zużycie prądu na dobę przez pompę 400W. Witam, nie wiem czy dobry dział ale nie mam pomysłu na inny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty