poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Zmywarka whirlpool nie wypuszcza wody

Przecież w jego trakcie wypompowuje wod razy. Skoro woda jest na sam koniec, a zmywarka nie pokazuje błędu to zapewne uszkodzony jest zawór zwrotny i następuje cofnięcie wody z węża odpływowego do komory zmywarki. Ponieważ w następnym cyklu zmywarka działa prawidłowo, a woda się z niej nie wylewa to nie wpadaj w panikę.


Zmywarka Bosch nie wypompowuje wody, diagnoza. ADG9nie wypompowuje wody.

Cudowałem aby uporać się z przelewaniem wody. Po zmniejszeniu ciśnienia (przykręceniu kurka od wody) zmywarka nie zawsze nabierała odpowienią ilość wody - pierwsze nalanie było OK, w drugim już pobierała za mało wody. Wyczytałem gdzieś na forum, że po załadowaniu soli (od lat używałem tabletek trzyfazowych). Po starcie programu zmywarka wypompowuje wodę jednak nie przełącza się na program mycia i nie pobiera wody. Kontrolka miga razy, a to oznacza, że nie wypompowała wody.


Na dnie otworu w którym jest filtr rzeczywiście zostało trochę wody. Problem w mojej zmywarce polega na tym, że nie nabiera wody (i tym samym nie zmywa). Po ustawieniu programu, pompa wypompowująca wodę działa, jednak w momencie kiedy powinna nabierać wodę nic się nie dzieje, a po chwili przycisk start zaczyna migać.

Moje podejrzenie skłania się ku awarii urządzenia. Gdy zmywarka nie pobiera wody, masz do wyboru dwa wyjścia – możesz zadzwonić po hydraulika lub uporać się z tym problemem samemu. Problem może się pojawić tuż po zakupie nowego sprzętu lub w trakcie dłuższego użytkowania. Ja mam trochę inny problem.


Podejrzewałem cofkę z odpływu zlewozmywaka (bo do syfonu zlewozmywakowego mam odpływ zmywarki wpięty) więc zmieniałem konfigurację wylotu węża i nic nie pomogło. Niewypompowanie wody przez pralkę – najpopularniejsze przyczyny. Większość pralek ma funkcję „zatrzymania płukania” oznaczonej symbolem miski z wodą. Uruchomienie tej funkcji powoduje, niewypompowanie wody przez pralkę – trzeba zatem wybrać opcję ręczne wirowanie albo wylewanie wody. Należy również sprawdzić, czy ta funkcja nie została przypadkowo uruchomiona.


Co należy zrobić, gdy zmywarka nie odprowadza wody? Niezbyt atrakcyjny widok, prawda? Moja zmywarka nie działa to znaczy po zamknięciu słychać że zaczyna chodzić ale nie odprowadza wody. Woda zbiera się na spodzie.


Filtr (ten wyjmowany) jest wyczyszczony. W instrukcji jest napisane że sygnalizuje usterki migając lub piszcząc a moja nic nie sygnalizuje. Pomysły dla: zmywarka whirlpool nie wypompowuje wody.

Podpowiemy Ci jak stworzyć wymarzony dom. Znajdź oryginalne meble, zainspiruj się stylowymi aranżacjami i otrzymaj bezpłatne porady projektanta wnętrz. Po trzecie uszkodzenie pompy odpływowej.


Silnik napędza pompę odpływową, która ma za zadanie odprowadzać brudną wodę ze zmywarki. Po zakończeniu pracy zmywarki oczekujemy, że wyjmiemy z niej idealnie czyste naczynia, ale zdarzają się niespodzianki w postaci wylewającej się brudnej wody. Czasami po włączeniu cyklu można usłyszeć, że zmywarka pracuje – słuchać charakterystyczne buczenie, jednak urządzenie nie pobiera wody i cykl nie zostaje przeprowadzony. Jeśli mamy do czynienia z uszkodzeniem – elektrozawór w zmywarce blokuje dostęp wody do urządzenia. Chyba to nie jest żaden mój przypadek.


Potem jak chcę włączyć (np na st) to na liczniku ukazuje się „min”. Akcesoria Whirlpool i Wpro dla dużego AGD Piekarniki, kuchenki mikrofalowe, zmywarki, pralki, płyty grzewcze, okapy, suszarki, lodówki, zamrażarki oraz klimatyzatory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty