czwartek, 13 grudnia 2018

Blender 3d poradnik

Nie ma jednak godnego. W tym odcinku zaczynamy tworzyć model 3D. Tym razem powiem o wygładzaniu krawędzi. D w Polsce i na świecie. Niektórzy znają, inni nie.


Jeden z najlepszych seriali, jakie zdarzyło mi się oglądać (IMO zostawia daleko w tyle GoT - zwłaszcza ostatnie sezony). I przy okazji jedno z lepszych rozwinięć znakomitej, ale. Instrukcja krok po kroku. Blender początek modelowania. Są jednak poradniki mówiące o tym jak sobie z tym poradzić.


Krok po kroku tworzymy model 3D od podstaw. Z powodzeniem konkuruje z komercyjnymi programami tego typu, a co najważniejsze, jest całkowicie za darmo dostępny zarówno dla systemu Windows jak i Linux. Mamy za sobą cały proces przygotowania modelu. Kojarzone jest z dość niekonwencjonalnym interfejsem użytkownika. Wszystko to odbywać się może w oparciu o własny silnik graficzny.


Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje). A więc na samym początku tego jak że krótkiego poradnika musimy wejść w ustawienia programu. Aby to zrobić musimy przełączyć widok 3D na widok ustawień czyli User Perferences. Klikanie myszą przez gąszcz wielopoziomowych menu i opcji to zwykła strata czasu.


To już ustaliliśmy w poprzednim wpisie. Ale w sumie żaden program do grafiki 3D nie jest prosty. Poradnik jest dla osób początkujących, nie znających klawiszologii i interfejsu programu blender, poziom trudności - łatwy.


V – tryb edycyjny, ćwiczenie „Czołg”. Wirtualne modelarstwo – napisana przez Witolda Jaworskiego darmowa (Creative Commons) książka. Oferuje kompletne środowisko do modelowania i renderingu 3 a przy tym jest udostępniany całkowicie za darmo na zasadach licencji Open Source. Wadą jest skomplikowany interface, który skutecznie odstrasza początkujących. Optymalne ustawienia renderowania też mogą sprawić niektórym trudności.


Dlatego w niniejszym wpisie zajmiemy się tym tematem. Wśród licznych możliwości, program oferuje narzędzia do modelowania 3 renderingu oraz tworzenia animacji. Możemy też, przy wsparciu tego programu, stworzyć autorską prezentację 3D – np.


Ponieważ czasami jeden typ widoku nie jest wystarczający dodamy teraz dwa dodatkowe do naszego gui. Znajdujemy krawędź okna widoku 3d klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i wybieramy split area. Teraz zaznaczamy pionową linię na ekranie i potwierdzamy lewym. Nauczycie się technik modelowania i renderowania obiektów, operowania światłem i kamerą.


Co to jest materiał Obiekty w grafice 3D rozpoznajemy przez ich wyglą a na wygląd wpływa m. Ograniczające Centrum Pola , Środek boundboxa jest centrum skalowania lub obrotu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty