poniedziałek, 28 stycznia 2019

Osad na szklankach po myciu w zmywarce

Po umyciu wystarczy musnąć dosłownie suchą ściereczką i tyle wszystko leśni , poza tym nie. Jeżeli po wyciągnięciu szklanek ze zmywarki zauważyłaś na nich „mleczny osad” to możesz się go pozbyć stosując się do poniższych rad. Na naczyniach czasem zostaje mi przyklejony przezroczysty, bezbarwny, miejscami brązowy osad (wydaje mi się że tylko na szklankach w górnym koszu, w dolnym tego nie zauważyłem). Powtórne umycie tych naczyń w zmywarce nic nie daje, nawet jak ustawię je w dolnym koszu. Doskonale sprawdzą się tutaj środki do czyszczenia zmywarki dostępne w postaci pojedynczych saszetek, jak środek do czyszczenia zmywarki Sunlight, który wyczyści on zarówno ramiona rozpylacza wody, jak i odpływ zmywarki.


Dlaczego zmywarka zostawia osad? Jak usunąć osad na szklankach ze zmywarki? Od miesiąca jestem użytkowniczką zmywarki Indesit. Przez pierwsze dwa tygodnie wszystko było dobrze.


Teraz po wyjęciu naczyń ze zmywarki na szklankach. Przyczyna niedokręcony pojemnik na sól. Myłam calgonitem 3w zmieniłam na somat później próbowałam wszelkich mozliwych ustawien i koniec koncem zrezygnowalam z tabletek na rzecz proszku i soli.


Nie wiem co robię źle. Ja mam zmywarkę z szufladą na sztućce przez co górna półka jest niższa – tam mi się nie mieszczą. Stawiam na dolnej, razem z garami, talerzami i co tam mam do umycia.


Jak myć szklanki, żeby nie było na nich osadu? Osad i smugi na szklankach: ocet. Można nim po prostu umyć naczynia lub zrobić roztwór w gorącej wodzie i zalać nim zabrudzone szklanki lub kubki. Oczywiście po takim zabiegu należy dokładnie wypłukać szklanki i umyć je płynem do.


Jeśli lubisz często pić kawę czy herbatę, zapewne po jakimś czasie zauważysz na swoim ulubionym kubku czy szklance osa który ciężko usunąć płynem do mycia naczyń. W miarę upływu czasu, osadu jest coraz więcej i trudniej się go pozbyć. Jest jednak wiele sposobów, aby to zrobić.


Najlepsze są jednak te naturalne, nie chemiczne. Używam tabletek typu pierdylion w jednym, w necie wyczytałam, żeby dosypać soli i dolać nabłyszczacza, ale to nie pomogło. Rozpuszczamy kwasek w ciepłej wodzie. Niezawodny w czyszczeniu takich brudów jest ocet.


Wlewamy go do miski. Wkładamy do miski szklankę do góry dnem, aby osad się rozpuścił. Trzymamy w tej pozycji szklankę ok.


Jeśli zostały jeszcze jakieś drobne smugi, czyścimy je patyczkiem kosmetycznym nasączonym w roztworze. Opłukujemy szklankę w przegotowanej wodzie. Czyli Twoja za mało zmiękcza wode i ten odsad jest od twardej wody - coś na ten temat wiem bo mam akwaria. Dodając Płyn nabłyszczający Finish do każdego cyklu, powodujesz, że krople wody nie osadzają się na powierzchni i zostają odparowane zanim pozostawią osad.


Ocet zmyłby kamień. Wkładasz też inne szkło czy tylko kieliszki? Cif poradziłby sobie z każdym osadem. Była już kiedyś dyskusja o szkle, co się niszczy w zmywarce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty